Przedszkole Walkowice

Metody nauczania

 

-  Metoda W. Sherborne  umacnianie poczucia bezpieczeństwa, akceptacji, panowania nad własnymi emocjami

-  Metoda Pola Denisona  wspomaganie rozwoju umysłowego dzieci koordynacja ruchowo  wzrokowo - słuchowa, lateralizacja

-  Pedagogika zabawy Klanza

-  Nauka poprzez zabawę, zdobywanie umiejętności pracy  z grupą, odkrywanie własnej indywidualności

-  RYTMIKA

-  Edukacja plastyczna  rozwijanie posiadanych uzdolnień, nabywanie nowych umiejętnoŚci, poznawanie różnych technik plastycznych

Wiele ciekawych zajęć podczas całego dnia w godz.  8:00– 13:00

  • Edukacja językowa
  • Zajęcia umuzykalniające z elementami gimnastyki
  • Edukacja ekologiczno przyrodnicza
  • Kinezjologia Edukacyjna według Paula Dennisona
  • Edukacja zdrowotna
  • Edukacja społeczna i otoczenie techniczne
  • Kształtowanie gotowości do nauki czytania i pisania
  • Edukacja matematyczna
  • Edukacja emocjonalna i wprowadzenie w świat wartości
  • Zabawy wyciszające i rozluźniające
  • Zajęcia doświadczalno-eksperymentalne
  • Zajęcia wspierające rozwój inteligencji emocjonalnej dziecka
  • Rozwijanie naturalnych umiejętności zabawy
  • Myślenie twórcze
  • Wspomaganie rozwoju mowy u dziecka
  • Logo rytmika
  • Wycieczki
  • Przygotowanie przez dzieci okolicznościowych teatrzyków i inscenizacji
  • Udział w konkursach
  • Imprezy urodzinowe, okolicznościowe

 

  1. Uczymy się, aby WIEDZIEĆ
  2. Uczymy się, aby DZIAŁAĆ
  3. Uczyć się, aby BYĆ
  4. Uczyć się, aby ŻYĆ WSPÓLNIE Z INNYMI

 

  • Budowania "obrazu siebie" w relacjach Ja i Ty-Wy, Ja-To przez stwarzanie odpowiednich warunków.
  • Stwarzanie sytuacji edukacyjnych usprawniających biegłość w budowaniu i posługiwaniu się znakiem - słowem, gestem, liczbą, barwą w poznaniu i zmienianiu siebie i świata.
  • Kształtowanie umiejętności i elementarnych zdolności dynamicznego przystosowania dziecka do otaczającej je rzeczywistości - bliższej i dalszej.
  • Wprowadzanie dziecka w świat wartości i postaw pozytywnych w otwartym, twórczym (na miarę dziecka) funkcjonowaniu w grupie.